Fórum a minőségi magyar oktatásért

Fórum a minőségi magyar oktatásért
Először szervezett a KIFOR Kolozsváron kívül pedagógusfórumot: a két új helyszín Torda és Aranyosgyéres volt.

„Minőségi magyar nyelvű oktatást szeretnénk megteremteni. Így tudjuk elérni, hogy a magyar szülők ne adják román iskolákba gyerekeiket. Ez az érdeke a szülőknek, a diákoknak, a tanároknak és nevelőknek, akik építik az erdélyi magyar közösség jövőjét” – e szavakkal köszöntötte Csoma Botond, az RMDSZ Kolozs megyei elnöke, parlamenti képviselőjelölt Tordán, a fórum első megállóján a Jósika Miklós Elméleti Líceum oktatóit, valamint a környező falvak néhány pedagógusát, megköszönve és üdvözölve lelkes és kitartó munkájukat is. Ugyanakkor arra bíztatta a pedagógusokat, hogy ha bármi problémával, akadállyal találjak szembe magukat, bátran jelezzék a Szövetség felé, hiszen az RMDSZ azon dolgozik, hogy a magyar oktatást megerősítse.

A meghívott előadó, Gombos Márta a BBTE Pszichológia és Neveléstudomány karának előadó tanára Nézetek az iskolai tudásról és értékelésről címmel tartott interaktív előadást. Ennek során több gyakorlatias feladatba vonta be a jelenlevő közel húsz pedagógust, akikkel főként a tudás és az értékelés mai jelentős nézeteit vitatták meg.

 „A KIFOR Pedagógus fóruma tavaly indult el, azzal a céllal, hogy szakmai segítséget nyújtson a pályakezdő oktatóknak, nevelőknek. Azóta elmondhatjuk, hogy nem csak a fiatalok, hanem a tapasztalt pedagógusok is örömmel vesznek részt az eseményeken. Az ilyen fórumok segítenek naprakész tudással ellátni a tanárokat és ezzel hozzájárulnak a magyar oktatás minőségének a javításához” – részletezte Enyedi Tamás, a KIFOR elnöke, parlamenti képviselőjelölt az aranyosgyéresi Pedagógus fórum kezdetén.

Az aranyosgyéresi és környékbeli, több mint tizenöt főt számoló csapat – többnyire összevont osztályokban és óvodai csoportokban oktató pedagógusok –, barátságos és jó hangulatú környezetben fogadták a KIFOR előadó vendégét, akivel láthatóan nyíltan és felszabadultan osztották meg az általuk tapasztalt mindennapi sajátos nehézségeket.

A fórumok végén a jelenlevő iskolák igazgatói és tanár kollégáik is egyöntetűen jónak ítélték a KIFOR kezdeményezését és arra biztatták az Ifjúsági Fórum képviselőit, hogy sűrűbben szervezzenek hasonló jellegű találkozókat településeiken, mert hasznosnak látják szakmai továbbfejlődésük érdekében is.