Családi bringatúrával zárul szombaton a drótszamaras szeptember

Három nagy bringatúrát is szervezett a kolozsvári EKE szeptemberben: három fővárost kapcsoltunk egybe nagyszabású nemzetközi kerékpártúránkon, volt hegyi kerékpározás az Erdélyi Szigethegységben és bringás felvonulás Kolozsvár belvárosában. És szeptembernek még nincs vége! A hónap utolsó szombatján, azaz szeptember 29-én mintegy 47 km-es gyermek- és családbarát kerékpártúra lesz a Székelykő körül.

SZERZŐ: BRANEA RÓBERT

Útvonal: Várfalva–Csegez–Székelyhidas–Oláhrákos–Rákos-patak mente–Nyírmező–Torockógyertyános–Torockószentgyörgy–Torockó–Borrév–Várfalva (47 km, szintkülönbség ±684 m). Találkozás Várfalva központjában reggel 8.30-kor, indulás a túrára 9 órakor. Túravezető: Széll Levente. Szervező: Branea Róbert. További részletek az eseménynél vagy az EKE Kolozsvár 1891 honlapján.

Bécs–Pozsony–Budapest kerékpártúra

Akár 3 ország–3 főváros túrájának is nevezhettük volna a szeptember 1–5 közötti eseményt. Már az első napon teljesítettük a képzelt elnevezés szerinti útvonalat: Budapestről indultunk busszal/tehergépkocsival Bécsig, majd (végig esőben) kerékpárral jutottunk el Pozsonyba.

Összesen 42-en voltunk, 4-en Budapestről, a többiek Erdély különféle helységeiből: 31-en Kolozsvárról és környékéről, összesen 5-ön képviselték Háromszéket, ketten pedig Szatmárnémetiből jöttek. Egyesek közülünk összesen kb. 400 km-t tekertek, Pozsonyban, Komáromban és Párkányban is megfordultunk. Utolsó nap, mintegy ráadásként egy nagyobb csoportunk Esztergomból Budapestre menet felmászott a 756 m magas Pilis-terőre is. Mindenki jó egészségben, megedződve és élményekkel gazdagodva tért haza.

Fotó: FILEP INGRID HELGA

Kerékpártúra a Meleg-Szamos forrásvidékére

Szeptember 15-én, szombaton reggel Kissebesig vonattal utazott a kerékpáros társaság, onnan kitűnő aszfaltos úton, Sebesvár–Székelyjó–Szkrind–Havasrekettye–Doda Pilii útvonalon érkezünk Ponor-éki szálláshelyünkre, a gyermektáborok rendezésére is alkalmas üdülőfaluba. Itt csatlakoztak hozzánk az autós-kisgyerekes családok, összesen 8 személy. Délután együtt kerékpároztunk a Meleg-Szamos mentén felfelé, egészen a Szamos-bazár sziklaszorosának bejáratáig, egyesek ezalatt gyalogtúrázni voltak. Este közös étkezés és a házigazdák által gyújtott hatalmas tábortűz emelte a hangulatot. Másnap a 12 kerékpáros Kolozsvárig tekert vissza, gyönyörű napsütésben, Doda Pilii–Smida–Felsőgyurkuca–Poiana Horea–Funtineli tető–Havasnagyfalu–Gyalu–Kolozsvár útvonalon. Mérőeszközöm szerint 180 km-t tekertünk a kétnapos túra során. Az autós társaság reggeli után, hazaindulás előtt gombászni indult, és az előző napi záporoknak is köszönhetően bőséges zsákmánnyal tért haza.

Fotó: LŐRINCZ FERENC

A ló farkától Mátyás fejéig – Vivat Mathias kerékpáros körút

Az idei Kolozsvári Magyar Napok alatt, a többszáz rendezvény között kissé „észrevétlenül” folyt le, alig 25 résztvevővel a hasonló városi kerékpáros körút, ezért arra gondoltunk, hogy előre meghirdetve, szabályos módon engedélyeztetve, szeptemberben újra megpróbáljuk összehozni. És íme: több mint 50-en gyűltünk össze a Főtéren, a „ló farkánál”, szeptember 23-án vasárnap délután, háromkerekű „kerékpáron”, kisgyerekekkel tömött utánfutókkal, kerékpáron cipelt gyerkőcökkel, vadonatúj és oldtimer, városi, hegyi és minden egyéb bringával, különféle színes EKE-pólókba öltözve. A kérdés már előtte felmerült: mit is akarunk ezzel a megnyilvánulással? Azt, hogy azok, akik az EKE idei teljesítmény- és egyéb túráin találkoztak egymással, újra egymásra leljenek, másfél órán keresztül haladjanak együtt fegyelmezetten, szabályosan, egymásra és másokra figyelve. Azt, hogy örvendjünk az együttlétnek és érezzük jól magunkat. És azt, hogy mindenkit ösztönözzünk arra, hogy ebben a zsúfolt városban igenis használja a kerékpárt (is), mert LEHET: ezt bizonyítjuk mi, a fentebb lefestett színes gyülekezet!